Tuesday, May 26, 2009

MELAKA!

Walaupun dah berkali-kali ke Bandar Bersejarah ini, tapi aku rasa inilah tempat yang paling tak bosan...terlalu banyak tempat nak berjalan, kira letih ler kalau jalan-jalan.
Kali nie tak banyak tempat sangat aku berjalan kerana malas, selebihnya aku duduk jer kat hotel. Dah sampai Melaka aku singgah rumah abang ipar aku, nak tengok baby!
Masjid baru di Selat Melaka.


Rizq berposing terkangkang!

Yang nie atas katil lak...sebenarnya banyak gambo dia
berposing tapi tak larat aku nak post semua...
Dengan papa dia....
Tengah cuba cheese cake buatan Hotel Equatorial ni.
Sedap.......harga pun berpatutan.

Memang faberet kitaorang...cheese cake!

Suasana malam di sekitar Bandar Hilir, Hotel Equatorial yang
aku duduk nie terletak bersebelahan dengan
Dataran Pahlawan Melaka Megamall...Shoping complex baru...
kalau tak dulu asyik ke Mahkota Prade je.....senang sikit nak
jln sebelah hotel jer...
Malam tu kitaorang naik beca lepas makan malam di sebuah
restoran seafood yang terletak di tenagh bandar Hilir nie,
sebelah restoran nie ada River Cruise...best pemandangannya....
tepi sungai......

Aku sempat berposing sebelum balik!
Inilah bilik hotel kami.....


Hotel nie cantik but quite expensive ler......mungkin kerana kedudukannya
di tengah Bandar Hilir...tapi sesuai untuk orang yang nak me-round sekitar
Bandar Hilir, boleh jalan kaki atau naik beca..... Inilah hotelnya....
Aku tak tahu apa tempat nie cuma aku kagum dengan rekaan
bangunananya...Menara Taming Sari terletak di tengah
Bandar Hilir.
Suasana di Bandar Hilir, banyak beca di sini. Ada juga ular
sawa di sini tapi sehingga ke hari ini aku tak berani nak
dekat dengan ular-ular tu...geli!

Inilah percutian yang singkat tapi gembira ler kerana terlepas dari
beban tugas!

Eye On Melaka.....

No comments: