Thursday, December 25, 2008

CICAKMAN 2 : PLANET HITAM


Sabtu, 20/12/08, aku menonton filem Cicakman 2 bersama teman baikku, LASIAH SALLEH. Kami bukan pergi berdua sahaja, tapi bersama anak-anak. Pada mulanya tak berniat pun hendak menonton filem itu, secara spontan saja kami mahu menontonnya selepas membeli barang kemas, hadiah untuk rakan sekerja yang akan menamatkan perkhidmatannya pada 28/12/08. Kawanku pulak, sempat tukar emas baru.......he he he bersinar cahaya keemasan di tangan kirinya!
Tapi kami terpaksa menunggu 2 jam sebab kami lambat tiba dan beli tiket. Kami beli tiket pukul 1.00 tgh sedangkan tayangannya baru saja bermula, nak tak nak terpaksa tunggu hingga pukul 3.00 petang. Sampai siap meronda-ronda Giant! Sempat aku rakam gambar anak-anak kami bersama patung MC D. Gambar tak berapa teranglah!

Anak-anak pula memang suka dan tak sabar hendak menontonnya. Asyik-asyik tanya, dah pukul 3.00 ptg ke blum? Maklumlah budak-budak, yang mak budak ni pulak maintain jerk, boleh berborak sakan sambil menunggu masa. Kami kalau dah bertemu memang tak ingat dunia, dah tak kisah alam sekeliling, berborak je.....macam-macam yang kami bualkan, sampai apek pakai seluar pendek (bukan seluar pendek biasa tapi seluar pendek yang terlalu pendek mcm amoi-amoi selelu pakai yg seksi tu) pun boleh jadi bahan bualan. Masa aku nampak saja apek seksi tu terus aku terbahak-bahak ketawa, tak boleh tahan. Trus aku bangun dan ajak kawan beredar dari situ. Tapi aku sempat lagi menoleh pandang apek seksi giler tu...keh keh keh.....

Ok, tepat jam 3.00 ptg kitaorang masuk ke pawagam dan menyaksikan filem ini dengan mood yg biasa-biasa jerk. Padaku citer ini boleh tahan, tapi watak Cicakman (Saiful Apek) kali ini macam kurang menyerlah saja, nampak watak Rrama pula yang lebih menarik. Overall, oklah...... Tapi lagu temanya aku suka. Pernah tengok tak video klip lagu ini, best, kan? Lain dari yang lain!

Aku sertakan lirik lagu tema filem ini,
Dibius Cinta : Melly & Yusry....


Kau membiusku dengan cinta
Cinta yang malu kukatakan
Kau membiusku dengan cinta
Sampai aku tak bisa berkata
Kau membiusku sampai aku jadi sering melamun
Memikirkan kita bisakah bersama
Aku dibius Cinta
Cintamu yang tak ada tandingan
Namun mungkin tak bisa
Entah ku tak tahu…

Kita yang malu hati untuk mengakui saling cinta
Usaha sekeras hati bersama selamanya

Aku dibius cinta…
Kau membiusku dengan cinta
Cinta yang malu kukatakan
Kau membiusku sampai aku jadi sering melamun

Memikirkan kita bisakah bersama
Aku dibius Cinta
Cintamu yang tak ada tandingan
Namun mungkin tak bisa
Entah ku tak tahu…
Kita yang malu hati untuk mengakui saling cinta
Usaha sekeras hati bersama selamanya
Aku dibius cinta…
Aku dibius cinta… Aku dibus cinta…












No comments: