Monday, December 15, 2008

Aku & Dirimu - Bunga Cinta Lestari & Ari Lasso

Lagu ini mula mendapat perhatianku. Entah mengapa terasa enak dan romantis sekali, mungkin kerana bait-bait kata-katanya simple tapi padat. Liriknya mencuit hati dan naluri, lebih-lebih lagi kini aku sedang dalam proses pembikinan novel ke-2 (macam pembikinan filem pulak!). Novel ke-2, ada persamaan dan boleh aku katakan ianya seperti lagu ini. Tentang perasaan yang menyiksa, tentang cinta yang tak terungkap....


Aku belum letakkan judul pada novelku ini, tetapi mungkin juga tajuk lagu ini akan ku ambil dan gunakan. Mungkin 100% gunakan tajuk ini atau mungkin akan ku olah sedikit, mungkin Gazebo, Aku & Dirimu? Mungkin..... Aku belum putuskan lagi. Kenapa aku gunakan gazebo? Pastinya ada kena mengena, walaupun tidak menyeluruh cerita mengenai gazebo, tetapi aku gunakan gazebo itu sebagai lambang cinta.



Mengapa dan kenapa? Ahakss..... nantikan dan tunggu saja novel ke-2 ini menemui anda semua! Yang pasti kali ini aku gunakan penceritaan dari sudut 'aku' bukan seperti novel pertamaku. Genrenya masih lagi 'cinta & romantik' tapi ada ilmiah yang diketengahkan. Tentang dunia pekerjaan 'Sumber Manusia' & juga arkitek seni bina landskap.

Aku tak mahu buat penjelasan lebih lanjut, cukuplah aku katakan aku pun sangat suka dengan novel-2 yang masih aku usahakan ini. Harap pembaca pun suka juga. Sekarang mari kita layan lirik lagu ini! Zassst!!!!!!!


Aku & Dirimu.....
Tiba saatnya kita saling bicara
Tentang perasaan yang kian menyiksa
Tentang rindu yang menggebu
Tentang cinta yang tak terungkap

Sudah terlalu lama kita berdiam
Tenggelam dalam gelisah
Yang tak teredam
Memenuhi mimpi-mimpi malam kita

Duhai cintaku, sayangku, lepaskanlah
Perasaanmu, rindumu, s’luruh cintamu
Dan kini hanya ada aku dan dirimu
Sesaat di keabadian

Jika sang waktu bisa kita hentikan
Ohhh Dan segala mimpi-mimpi jadi kenyataan’
meleburkan semua batas
Antara kau dan aku, kita

No comments: